Pisanie skutecznej treści

Przydatne wskazówki pisania skutecznej treści na potrzeby internetu

Dobry tekst powinien zawierać w sobie elementy takie jak:

  • Tytuł
  • Wstęp
  • Część główna
  • Linkowanie
  • Tagi

Tytuł

Dobry nagłówek przyciąga uwagę czytelnika. Taki nagłówek powinien mieć własny sens, dzięki czemu czytelnik wie o czym dokładnie jest dany materiał. Tytuł powinien być zwięzły i możliwie krótki, najlepiej zamykający się w 70 znakach.

Starajmy się, aby w nagłówku na samym początku była zawarta ‚potrzeba’ czytelnika.

Jeżeli nagłówek jest dobrze dopasowany do zapytania internauty, to wówczas zostanie pogrubiony na liście wyników wyszukiwania np. w wyszukiwarce Google.

 

Wstęp

Wstęp jest esencją artykułu, element ten powinien przyjmować formę zachęty. Wstęp powinien:

  • opisywać zawartość artykułu już w pierwszych 160 znakach
  • zachęcać do przeczytania całości artykułu
  • powinien być powiązany z główną częścią artykułu przez umiejętne powtórzenie strategicznych słów kluczowych.

 

Część główna artykułu

Kluczowe informacje opisujmy już na początku, zaspokajając potrzeby czytelnika do przyswojenia szybkiej informacji. Stosujmy podejście „od szczegółu, do ogółu”. Jeżeli nie zachęcimy czytelnika do tekstu w pierwszych zdaniach, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie przeczyta on całego artykułu.

Stosujmy linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne, czyli wskazujmy wartościowe źródła, gdzie czytelnik może w pełni zaspokoić swój głód informacji.

 

Linkowanie

Linkowanie można podzielić na dwa rodzaje: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne:  linki znajdujące się w tekście kierujące do różnych sekcji strony. Takie linkowanie zaspokaja potrzebę informacyjną czytelnika.

Czytelnik z większym prawdopodobieństwem przechodzi do innych materiałów poprzez linki w treści. Należy pamiętać, aby nie naginać tekstu pod słowa kluczowe i stosować ich odpowiednią odmianę.

Informacje ważne, lecz nie dotyczące głównego nurtu zamieszczajmy w oddzielnych artykułach. Rozwińmy temat i powiążmy linkiem tekstowym.

Linkowanie zewnętrzne: Jeżeli istnieje rzetelne źródło, które będzie stanowić dodatkowe rozwinięcie wiedzy internauty na konkretny temat to warto je polecić w tekście. Jeżeli chcemy napisać tekst, który nie wiele się różni od tekstu na innej stronie to napiszmy krótki wstęp i odeślijmy internautę do oryginału. Nie duplikujmy treści.

 

Tagi

Stosujmy tagi, czyli opisujmy swój materiał dodatkowymi słowami kluczowymi.

Tag to:

  • słowo kluczowe ściśle określające dany artykuł,
  • to jeden, dwa lub trzy wyrazy,
  • najbardziej efektywny tag jest dwu lub trzy wyrazowy,
  • to krótka informacja dla czytelnika co znajduje się w danym artykule,

Tag najlepiej formułować w podobnej formie jak ‚zapytania’ do wyszukiwarki, należy się więc zastanowić, czy wpisując dane słowo kluczowe internauta będzie oczekiwał takiego wyniku.

 

Uniwersalne zasady

  1. starajmy się wyrównywać tekst do lewej
  2. dla wyróżnienia tekstu stosujmy pogrubienie
  3. Nie stosujmy WIELKICH liter dla całych słów
  4. Unikajmy kursywy

Możliwość komentowania jest wyłączona.